Nowy blog na stronie piotrhorzela.com

sobota, 19 stycznia 2013

Waga Sudańczyka

Lokalizacja: Juba, South Sudan

Zamieszanie (nie)wielkiej wagi


Kilka dni temu wybrałem się na Malakię. Jest to jedna z dzielnic Dżuby, a za razem skupisko stoisk i sklepów branży wszelkiej.

Musiałem zważyć potrzebne mi do pracy materiały. Zabrałem więc ze sobą wagę łazienkową, gdyż podobne (podwieszane) przyrządy pomiarowe dostępne na lokalnym rynku kosztują jakieś chore pieniądze.

Idę do sklepu budowlanego i pytam o zezwolenie na "pomiary". Człowiek trochę się krzywi, ale na wiadomość o planowanym sporym zakupie pozwala mi skorzystać z wagi.

W pewnym momencie pyta... Czy mógłby sam na niej stanąć?.. Pozwalam i się zaczyna... Najpierw kolega, później sąsiedni sklep, klienci.. i wszyscy, którzy zorientowali się o co chodzi. spory tłumek się zebrał ; )

W ten sposób dowiedziałem się, że waga losowo wybranej grupy ludzi różnego wzrostu w Sudanie Południowym nie spada poniżej 61kg i nie przekracza 76kg.
Człowiek całe życie zdobywa mnóstwo nowych, potrzebnych informacji. Hej ho.


Brak komentarzy: