Nowy blog na stronie piotrhorzela.com

czwartek, 31 stycznia 2013

Sponsoring

Wybrałem się na otwarcie budowy drogi w okolicach naszego domu. Japoński kontyngent UN będzie budował takową, ale nie o tym teraz będzie.

No więc oglądam ceremonię, chodzę robię zdjęcia. W pewnym momencie podchodzi do mnie młodzieniec i zaczyna rozmawiać całkiem dobrą angielszczyzną. Pogadaliśmy i każdy poszedł swoją drogą.

Po zakończeniu imprezy wracam spacerem do domu. Podchodzi do mnie ponownie ten młody... i mówi:

- Słuchaj, chciałem Ci opowiedziec historię swojego życia...
- Taak??? (już czuję co się święci)
- Uczyłem się w Kenii... teraz jestem w Jubie..
- Taak...
- No i chcę dalej
- Mhmm...
- Czy może zapłaciłbyś mi za szkołę?
- Kolego, ile masz lat?
- 18...
- A pracujesz?
- Nie
- Dlaczego?
- To jest Sudan... nie ma pracy...
- A szukasz pracy
- Nie.
- Yyyyy? Yyyyyy? uuu?
- Nie mam skończonej szkoły nikt mnie nie zatrudni.
- Przecież ja i wszyscy znajomi zatrudniamy ludzi bez dyplomów..., mogę Ci zapronować pracę fizyczną. Na studiach też szpadlem machałem po 12h dziennie.
( I tu kolega zrobił zawiedzioną minę )

Hm...
No to jak uważacie? Biedny chłopiec? czy po prostu lokalny leń?


Brak komentarzy: